torsdag 25 september 2014

Inför SB&WF 2014

Idag slogs portarna upp till Stockholm Beer & Whisky Festival ute i Nacka Strand och imorgon är det meningen att jag ska botanisera bland alla bryggerier, bryggare och dess (fantastiska) öl.

Utbudet är enormt så det gäller verkligen att plocka russinen ur kakan - och det är lättare sagt än gjort!

Jag kommer tillbringa mestadels av tiden i Hall III där den så kallade Nybryggarmontern finns. Där håller en uppsjö av relativt nystartade svenska mikrobyggerier hus; såsom Brewing Költur, Coppersmiths Brewery och Dykes Brewery för att nämna några.

Självklart blir det även en sväng i Hall I där tungviktare som CAP Brewery, Oppigårds Bryggeri och Nynäshamns Ångbryggeri huserar. Där finner vi också alltid lika intressanta Malmö Brygghus.Och i Hall II har vi Monks och för mig en helt ny bekantskap i Design Brew.

Detta var bara ett litet axplock av det hela. Det finns ju så ofantlig mycket mer. Klicka på länken Stockholm Beer & Whisky Festival så får ni upp i stort sett alla de svenska mikrobryggerierna och dess öl som kommer att presenteras på mässan.

Till sist kan jag också påpeka. Till skillnad från många andra har har inga måsten! Eller, jo förresten! Jag ska bara njuta och dricka (god) öl...

Bilder och text från mässan kommer läggas ut här på bloggen i sinom tid. Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar